سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 راه حل ساده برای افزایش امنیت خانه

چند راهکار ساده برای افزایش امنیت منزل شما

خانه‌های ویلایی یک چاردیواری به تمام معنا اختیاری هستند و با داشتن مزایایی نظیر حیاط مستقل، فضای بازتر و سکوت بیشتر به گزینه مورد توجه بسیاری از هموطنان تبدیل شده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم با چند راهکار ساده برای افزایش امنیت این خانه‌ها آشنا شویم

گرچه امروزه بسیاری از ما آپارتمان‌نشین شده‌ایم اما زندگی در خانه‌های ویلایی بسیار دلنشین و رویایی است.

خانه‌های ویلایی یک چاردیواری به تمام معنا اختیاری هستند و با داشتن مزایایی نظیر حیاط مستقل، فضای بازتر و سکوت بیشتر به گزینه مورد توجه بسیاری از هموطنان تبدیل شده‌اند.

در این مقاله می‌خواهیم با چند راهکار ساده برای افزایش امنیت این خانه‌ها آشنا شویم:

 

  • نصب دوربین مداربسته: امروز دوربین مداربسته در بسیاری از آپارتمان‌ها هم نصب شده است اما قطعاً جای خالی آن در خانه‌های ویلایی بیشتر از واحدهای مسکونی دیگر احساس می‌شود. نصب دوربین مداربسته از یک‌سو باعث دور کردن دزدها می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند در به دام انداخت سارقین احتمالی مؤثر باشد. دقت کنید که سیستم‌های ذخیره تصاویر در دسترس سارقین نباشد؛ استفاده از سیستم‌هایی که فیلم‌ها را در فضای وب ذخیره می‌کنند هم می‌تواند در این مورد مؤثر باشد.

 

  • قفل های هوشمند: قفل هوشمند درب نوعی قفل درب بدون کلید است که باعث ارتقای امنیت درب ورودی و هوشمندسازی خانه می‌شود. این نوع قفل‌ها را می‌توان توسط فناوری‌های بلوتوثی و یا اینترنتی توسط نرم افزارهای هوشمند از راه دور کنترل کرد. اکثر قفل‌های هوشمند را می‌توان به خانه هوشمند متصل کرد. به این ترتیب می‌توان سیستم‌های هوشمند خانه را مطابق با وضعیت درب وردی برنامه‌ریزی کرد. به عنوان مثال در صورت خارج شدن از منزل، با ارسال دستور از دستگیره دیجیتال درب به سیستم هوشمندسازی، سیستم‌های گرمایشی و روشنایی موقتا خاموش می‌شوند. در کل هدف قفل دیجیتال درب مانند سایر دستگاه‌های هوشمند ایجاد راحتی و امنیت برای کاربران است.

 

  • درب ضد سرقت: درب ورودی فضای مسکونی هم به اندازه درب ورودی ساختمان مهم است. امروزه درب‌های ضد سرقت وظیفه مراقبت از بخش مسکونی خانه‌های ویلایی را بر عهده گرفته‌اند. گرچه قیمت درب ضد سرقت نسبت به درب‌های معمولی مقداری بالاتر است اما در مقابل امنیتی که در برابر ورود ناخواسته به ساختمان ایجاد می‌کنند قطعاً ارزش هزینه‌های شما را خواهد داشت.

 

  • حفاظ پنجره: خانه‌های ویلایی معمولاً پنجره‌هایی در دسترس دارند. به‌طوری‌که با ایستادن روی زمین هم می‌توان به پنجره‌های ساختمان دسترسی داشت. از این رو محافظت از پنجره این نوع منازل بسیار مهم‌تر از آپارتمان‌های چندطبقه است. استفاده از یک حفاظ پنجره فلزی که به‌خوبی با سازه‌های سیمانی ساختمان پیوند خورده باشد باعث می‌شود تا سارقین نتوانند به‌سادگی وارد خانه امن شما شوند.

 

  • نورپردازی مناسب: سعی کنید نورپردازی نما مناسبی برای فضای باز اطراف بخش مسکونی داشته باشید. هر چه حیاط خانه بزرگ‌تر باشد نیاز بیشتری به این کار احساس می‌شود. نورپردازی مناسب چند مزیت دارد. اول اینکه منظره زیبایی را برای کسانی که از پشت پنجره خانه به حیاط نگاه می‌کنند فراهم می‌کند. دوم اینکه با توجه به وجود نور، تصاویر دوربین‌های مداربسته کیفیت بالاتری خواهند داشت و در نهایت این‌که یک حیاط روشن جذابیت کمتری برای سارقان دارد و ترجیح می‌دهند به سراغ محیط‌های با نور کمتر بروند تا احتمال لو رفتنشان کمتر باشد.

 

قطعاً راه‌های بسیار متعددی برای افزایش امنیت خانه‌های مسکونی وجود دارد ولی ما تلاش کردیم در کوتاه‌ترین حالت ممکن 5 راهکار اساسی و مهم را به شما پیشنهاد دهیم. امیدواریم که این راه‌حل‌ها موردپسند شما قرار گرفته باشد.

منبع:

https://elock.ir/5-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/